20 Temmuz 2020 Pazartesi

docker


Reference
Repository + tag anlamına gelir. Eğer sadece repositroy verirsek tag olarak latest kullanılır

Union FileSystem
Docker image'ları birbirlerinden kalıtır gibi düşünülebilir. Böylece ortak bir atadan kalıtan image'lar aynı JDK'yı kullanabilir.

Docker Daemon
Dokcer Daemon yazısına taşıdım

Docker-level commands
build
docker build Seçeneği yazısına taşıdım.

container seçeneği
container seçeneği yazısına taşıdım.

commit seçeneği
Şöyle yaparız. Temel image üzerine paket kurduktan sonra saklanmasını sağlar.
docker commit your_modified_container_name [REPOSITORY[:TAG]]
--cap-add
Linux yeteneklerini atamak için kullanılır.

-e 
Ortam değişkenine değer atamak için kullanılır. Şöyle yaparız.
docker run -e var=value
images seçeneği
docker images Seçeneği yazısına taşıdım

inspect seçeneği
Şöyle yaparız.

--name seçeneği
Taşıyıcıya isim vermek için şöyle yaparız.
docker run --cap-add=IPC_LOCK -e '...' -p8201:8200 --name vault-server
 -v/tmp/vault-conf/ca-keys:/vault/ca
vault server
ps
docker ps Seçeneği yazısına taşıdım

pull seçeneği
Belirtilen isme sahip image dosyasını indirir. Şöyle yaparız.
docker pull mysql
run seçeneği
docker run Seçeneği yazısına taşıdım.

-v seçeneği
Belirtilen dizini docker'a dahil eder.
Örnek
Kendi makinemdeki /home/acelya/Downloads docker'da /home/Downloads olarak görünür. Şöyle yaparız.
docker run -v /home/acelya/Downloads:/home/Downloads/ -h debian7
-p 8081:8080 -itd --name acelya debian:7
Örnek
docker'ı çalıştırmadan önce kendi makinemdeki node dizininde iki tane dosya mevcut. Docker'a node dizinini tanıttıktan sonra yine aynı dosyaları görebilirim. Şöyle yaparız.
$
$ls node
index.js  node_modules
$
$docker run -ti --rm -v $(pwd)/node:/node lyft/envoy:latest /bin/bash
root@94cde9bd4114:/# cd node
root@94cde9bd4114:/node# ls
root@94cde9bd4114:/node# ls -a
Container-specific commands
Giriş
komutla beraber [container name/ID] şeklinde çalışan bir taşıyıcı belirtilir.

exec seçeneği
docker exec Seçeneği yazısına taşıdım.

inpect seçeneği
Belirtilen isme sahip taşıyıcının konfigürasyon bilgisini gösterir.

logs seçeneği
docker logs seçeneği yazısına taşıdım

network seçeneği
docker network Seçeneği yazısına taşıdım

-p seçeneği
Belirtilen isme sahip taşıyıcı ile bilgisayar arasındaki port forwarding bilgisini gösterir. Docker normalde kendi ethernet arayüzünü kullanır. Açıklaması şöyle.
Whenever you start your container it will assign ip address from docker0 interface.It will be different from your actual ip address. By default docker container will start with docker0 interface ip address like 172.17.0.1.
Ana makinenin fiziksel arayüzünü kullansın istersek şöyle yaparız.
docker run -it -d -h $hostname -p 8085:8085 javay
--priviledged
Açıklaması şöyle.
Full container capabilities (--privileged)
The --privileged flag gives all capabilities to the container, and it also lifts all the limitations enforced by the device cgroup controller. In other words, the container can then do almost everything that the host can do. This flag exists to allow special use-cases, like running Docker within Docker.
Şöyle yaparız.
$ docker run -it --rm --privileged --network=mybridge xxx bash
stats seçeneği
Belirtilen isme sahip taşıyıcı hakkında bilgi gösterir.

stop seçeneği
docker stop Seçeneği yazısına taşıdım

version seçeneği
Şöyle yaparız
$docker -v
Docker version 19.03.12, build 48a66213fe
volume seçeneği
docker volume Seçeneği yazısına taşıdım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder